Klädkrångel

Okej. Såhär är det va. Min relation till kläder är ofta väldigt ostabil och konfliktfylld. Jag kan ofta stå och få panik i garderoben därför att kläderna "bråkar" med mig. Vi kommer liksom inte överens, och ofta skulle jag bara vilja gå naken. Eller kanske i pyjamas och morgonrock.

Det är inte så att jag inte gillar kläder och mode, jag vet bara inte riktigt.. hur man gör? Jag vet verkligen inte vad jag tycker är snyggt, jag vet inte vad jag passar i och jag har ingen aning om vad som passar ihop. Jag kan tycka att alla klär sig fint, men vad som passar mig? Det vet jag inte. Jag har ingen stil och jag har inga bestämda åsikter. Detta kan bli väldigt besvärligt eftersom jag gärna vill klä mig på ett härligt och snyggt sätt som återspeglar vem jag är. Men hur?
Många bloggare skriver ofta om att klä sig mer färgglatt. Jag tycker att det är så fruktansvärt svårt! Hade så gärna velat klä mig i massor av härliga färger ibland, men jag tycker bara det är så svårt att veta: 1. vad jag passar i för färger så att jag inte ser sjukt blek ut 2. vilka färger som passar ihop och 3. hur man lyckas ta mod till sig och sticka ut i det svarta havet.
Lite hjälp, mina (ca tre) kära läsare: Jag har en ljusblå kjol. Vilka färger passar med ljusblått?

Ps. Jag har mycket att göra i skolan. Inspirationen och kreativiteten är alltså lite upptagna på annat håll och därav väldigt få blogginlägg. Njut nu av vårsolen! Tjohej.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilket roligt (men jobbigt för dig såklart!) blogginlägg, eller intressant kanske jag ska säga för annars låter jag lite skadeglad, och det är jag Inte!



Jag är ju också väldigt ljus i hy och hår, och vad jag brukar hålla mig borta ifrån är gammelrosa, laxrosa, korall och andra smaskiga röd/orange/rosa saker (men ibland hittar jag kläder i de nyanserna som trots allt funkar). Däremot tycker jag att stark rosa, stark röd eller stark orange färg funkar utmärkt.



Vad jag vet så är för övrigt kalla färger ofta bra till ljushylta människor som oss. Typ blå, lila, grått, grönt i olika nyanser.



En ljusblå kjol säger du. Vitt funkar ju upptill fint, då blir det ganska somrigt chansar jag på (beror ju på exakt hur kjolen ser ut). Någon topp i en annan nyans av blå kanske? Sen har vi ju det här med komplementfärger, blå och orange är ett sådant par som ska "lyfta fram" varandra. Men det kan ju kännas lite crazy också :) svår skit detta!

2012-04-17 @ 17:28:45
URL: http://malinsmonolog.blogg.se/
Postat av: Emily

jag är också ganska blek och jag tycker att jag passar bra i djupblå, grön, röd, vissa nyanser av gult, lila, och stark rosa.

hitta också gärna kläder som matchar med din ögonfärg, det gör susen.

ljusblå kjol kan passa bra med vitt (som ovanstående läsare säger) och då kanske du kan ha ett stort halsband med blåa stenar till det, eller en blå scarf för att ge det lite färg. ljusgrönt kan väl passa till också. gult också, men då kanske du ser för mycket ut som svenska flaggan..:)



generellt kan jag säga att tänk inte vad som är objektivt snyggt, eller vad andra skulle tycka är snyggt, klä dig i sådant som du trivs i, som matchar ditt inre. Prova dig fram med olika stilar. I sverige har man en tendens att klä sig så jäkla propert och "well-put-together", det kan hämma en, tycker jag. I flera år gick jag runt i kläder som hade ganska konstiga kombinationer nu när jag tänker på det och jag hade vänner som tyckte det var jättekul att driva med mig och mina "omatchande" kläder. Men att de drev med mig var ju bara på skoj och jag trivdes ju i det jag hade på mig.

2012-04-21 @ 06:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0