Min stad, min tillhörighet

Hej svejs! Idag befinner jag mig i min hemstad Malmö och ska stanna här över det så kallade påsklovet. Jag säger "så kallade" eftersom det egentligen inte är ett påsklov, har sjukt mycket att läsa osv. Men jag tänker planera min tid lite strategiskt så jag hinner njuta av Malmö, familj, vänner och vårsol.
Det jag älskar mest med Malmö just nu är de långa promenaderna med hundarna jag lyckas gå här. Både idag och igår har vi promenerat upp till Limhamnsfältet där hundarna får springa lösa, busa och bada. Sen har vi promenerat hem igen. Det har blivit 1½ -2 timmars promenader och hundarna har varit så glada! Jag orkar aldrig så långt i Halmstad, där finns ju ingenstans att promenera där vi bor. Här i Malmö finns havet, parkerna och staden som är så mysig. Hela Malmö är så full av liv och kärlek, speciellt vid den här årstiden. Längtar verkligen tills jag ska bo här igen.
Jag älskar faktiskt Malmö ännu mer sedan jag flyttade härifrån. Jag var trött på staden innan och ville upptäcka nytt, men nu när jag gjort det har jag insett hur bra det känns här. Eller så är det vad vi läst om i skolan; när man kommer till ett nytt ställe där man inte riktigt känner att man passar in så identifierar man sig med och känner starkare tillhörighet med "det gamla". Folket och staden där man kom ifrån.
Ha en fin påsk, mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0