Där ljuset är starkast


Det händer mycket hemskheter i världen just nu. Mycket orättvisor, krig och skjutningar. Jag tänker speciellt på Malmö där många har börjat oroa sig för vad som händer med staden. "Ska man behöva flytta härifrån?" undrar folk.

Men visste ni att Malmö är en stad som innehåller ett mycket högt koncentrat av ljusarbetare? Goda människor som vill väl och arbetar för att världen ska bli en bättre plats.

Där ljuset lyser starkast är skuggorna de mörkaste.

Jag har under många år låtit bli att titta på och läsa nyheterna. Jag har inte velat veta om alla dessa hemskheter. Det är en del av att vara känslig, jag känner världens smärta. Men det senaste året har jag stålsatt mig och försiktigt vågat kika ut ur min lilla bubbla och plötsligt insåg jag en sak. Att dessa orättvisor och hemskheter uppmärksammas så mycket är ju för att det är en förändring på gång. Det är inte accepterat längre att det får vara på detta viset. Människor blir inte bara ledsna, vi blir arga! Och när det handlar om orättvisor är ilskan ofta ett bränsle för handlingskraften hos många eldsjälar.

Jag blir fortfarande ledsen ibland när jag ser på nyheterna, för att världen jag lever i är så hemsk. Men med mina nya glasögon kan jag även känna hopp för framtiden, då världens förändring är på gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0