Plugga, plugga och...?

Det blir ganska tomt på bloggen när man har mycket att studera i skolan. Det är som att skolan suger ut all energi ur en. Även om jag inte sitter och pluggar hela tiden så går alla tankar till böckerna ändå och jag får nästan skuldkänslor bara av att tänka på att jag skulle lägga energi på något annat kreativt istället. Konstigt va? Egentligen hade man ju fått mer energi att lägga på studerandet om man hade gjort något roligt också? Det är något märkligt med studierna. Bara för att man måste lära sig någonting drar man sig så för det. Hade det inte varit ett tvång så hade man antagligen suttit och läst något liknande ändå för att det är så intressant!

Men som tur är tycker jag att det är lite roligt att sitta och skriva mina hemtentor. Att sitta och klura lite på formuleringar och se en lång text växa fram. Det är skitjobbigt att börja med det, men när jag väl kommit in i flödet så blir det intressant. Jag brukar känna mig så stolt när jag är färdig med arbetet och har lämnat in det. Annat är det med salstentor, då är jag ofta ett vrak dagarna innan. Men hemtentor, de tycker jag faktiskt om ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0